Nebbula

Nebbula (Planckypus Paradoxus) kom til LilleFy i 2000. Elin Enger, som var Superleder i 1999, brakte nebbdyret fra Australien. Hun temmet det, og brakte det hjem til fysikkforeningen. Dyret og foreningen ble fort venner, og nebbdyret har så langt ikke ytret ønske om å dra igjen.

Etter at saken “Hva skal dyret hete?” offisielt hadde vært på møteagendaen i mange måneder, ble det avgjort at dyret skulle hete Nebbula, med 8 stemmer. De andre alternativene var Ornitorinchys Anatinus (4 stemmer), Roy (3 stemmer), Plank Bjarne (4 stemmer), Dyret (2 stemmer), Hva (5 stemmer) og Astro (-11 stemmer).

Nebbula er av ordenen Planckypus Paradoxus, den legger Kinderegg, og eksisterer i en superposisjon av han- og hunkjønnstilstander. Man kan ikke være helt sikker på kjønn da dette er uhøflig å sjekke. Den har, som nebbdyr flest, elektroreseptorer på nebbet.

Siden sin ankomst har Nebbula blitt god venn med mange andre av universitetets maskoter, som blant annet den Gyldne Gris og den HF’e Ugle, og antas å være medlem av den indre sirkel av MaskotMafiaen. Men igjen er det uhøflig å spørre.